Kategorier

måndag 30 januari 2012

Silvia Night & jag

Tjatja bloggen!

Får jag lov att presentera mig?
- Nemi Lee Night!

Det är alltid bra att ha ett artistnamn i bakfickan innan man blir stor ;-)

En liten namnanalys:

Nemi dök bara upp i mitt huvud. Det var cirka ett år sedan det hände. Jag ville ha ett namn som började på N och slutade på I. Därför var Nemi perfekt. Dessutom finns det en ganska cool seriefigur med samma namn. Observera dock att det inte var därför jag valde namnet!

Lee använder jag mest för att fylla ut. Jag heter ju NathaLIE, så jag tyckte att det passade.

Och till det mest relevanta:
Night snodde jag för ungefär sex år sedan av den isländska artisten Silvia Night.
En sarkastisk melodifestivaldiva verkar hon vara, men på något sätt gillar jag henne, hur otrevlig hon än må ha varit mot de stackars ljudteknikerna.

Videon till hennes bidrag i melodifestivalen år 2006:
Silvia Night - Congratulations

Übersarkastisk plastpop behöver inte vara fel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar