Kategorier

söndag 29 januari 2012

Relationer, sex & annat komplicerat

Bästa läsare!
I dag tänkte jag ge personliga svar på några frågor om relationer och sex. Frågorna hittade jag i damtidningen Cosmopolitan och jag tyckte att det vore lite kul att ge mina egna svar på dem:

Är det okej att...

Kissa med öppen dörr i ett förhållande?
Nej, det är ingenting jag skulle göra och ingenting jag skulle uppskatta om min partner gjorde. Men det är väl upp till var och än att bestämma.
Precis i början av förhållandet är det definitivt ett fett "nej" på den frågan!

Bära mormorstrosor på en dejt?
Ja, det är klart! Känner man sig bekväm med sådana trosor så varför inte?
Sedan beror det ju på vilken reaktion man vill ha, men det är ens eget val vilka underkläder man ska ha.

Schemalägga sex i ett förhållande?
Ja, okej är det väl, men jag skulle tycka att det var lite tråkigt. Hur mycket spänning blir det då? Har man bestämt att man ska ligga på torsdagar mellan 16.00-17.00 blir det mer som att man planerat ett möte och inte särskilt hett alls, enligt mig.

Ta med en väska även om han inte bett dig sova över?
Nja, jag hade inte tagit med mig värsta övernattningsbagen, men varför inte packa ner en tandborste och ett par underflax för säkerhets skull?

Säga att han är den bästa älskaren du haft, även om han inte är det?
Nej! Det är helt bortkastat att ljuga. Dock ska du absolut inte säga att han inte är det heller. Dra helt enkelt inte upp just den grejen.
Och bara för att inte är den allra bästa betyder ju inte det att han är dålig heller.

Tänka på annat när ni har sex?
Ja, tankar kan ju alltid flyga iväg åt olika håll. Råkar det hända behöver du ju inte tala om det för din sexpartner.
Man är fri att tänka på vad man vill, men man kan ju undra om er lilla herdesstund är så fantastisk om du börjar tänka på annat.

Vara hemligt förtjust i (men aldrig göra något med) hans supergulliga vän?
Ja, det kan ju vara svårt att helt plötsligt sluta attraheras av någon bara för att denne är "förbjuden". Så länge det förblir en hemlighet så är det okej.

Säga nej till sex för att "straffa" honom på något sätt?
Nej. Alltså, man har väl sex lika mycket för sin egen skull som för den andres? Det "straffet" lär inte leda någon vart, det känns bara allmänt fånigt. Lös det egentliga problemet i stället!

Älska honom till max men vara glad att få vara ensam på kvällen?
Ja! Alla behöver egentid och bara för att man vill vara själv ibland behöver det absolut inte betyda att man inte älskar sin partner.

Tänka på ett ex när du är med din nya pojkvän?
Nja, det beror lite på hur du tänker. Hade du hellre velat ha tillbaka ditt ex än att ha din pojkvän är det uppenbarligen något som inte står rätt till.
Men att tänka tillbaka på det som varit är okej rent generellt, så länge det inte är till någon skada.

Fejka en orgasm för att smörja hans självförtroende?
Nej! Det är inte schysst mot någon, framför allt inte mot dig själv. Fråga dig i stället vad du egentligen vill få ut och om du verkligen vill "ha kul" med personen du är med. Att fejka håller aldrig!

Att dejta en kille men inte stå för det inför sina vänner?
Ja. Har ni nyss börjat dejta och du inte har en aning om hur det kommer gå är det nog ganska vettigt att inte göra utläggningar inför alla du känner. Om ni sedan går in i ett seriöst förhållande är det väl upp till er att bestämma huruvida det ska vara officiellt eller inte, men jag skulle själv tycka att det var väldigt jobbigt att hålla på och smyga om sådant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar