Kategorier

torsdag 19 januari 2012

Lite om Curves & träning

Äntligen har jag lyckats börja träna igen!
Stället jag tränar på heter Curves och är ett gym för kvinnor och finns i bland annat Farsta Strand och Haninge.
Passen är endast en halvtimme långa, vilket passar perfekt för mig och andra med tålamod av den lite sämre sorten.

Jag har nu tränat i cirka sex veckor och börjar märka resultat. Exempelvis hade jag av någon anledning ont i ryggen när jag dammsög förut, men den värken är numera som bortblåst :-3.
Givetvis har jag blivit starkare också och har fått mer framträdande muskler. Och om jag inte sett helt fel har jag gått ner en del i vikt också.

Visste du förresten att om man inte stretchar "förlorar" man cirka 20 % av träningen?

Jag har verkligen märkt att jag blivit smidigare och mjukare i kroppen tack vare att jag varit noga med att stretcha. Så det är inget som är värt att slarva med!


Till höger: Juni 2011

Till vänster: December 2011, och något mindre!

Självklart är det viktigt att du äter någorlunda sunt också.
Och ja, du får unna dig god mat, så länge du gör det med sunt förnuft :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar