Kategorier

onsdag 18 januari 2012

Så gör du min falafelwrap

Härom natten kände jag mig väldigt kreativ. Därför gjorde jag en wrap med falafel, tomat- och chilisås och grönsaker:


Ingredienser:

1 dl falafelpulver
1 dl vatten
1 tomat
Olika salladstyper efter behag
Cirka 1 dl krossade tomater med vitlök
1 mjukt tacobröd
Chilikrydda
Oregano

Så här gör du:

1. Blanda 1 dl falafelpulver med 1 dl vatten.
På paketet står det att det ska stå och svälla 1 timme, men jag tycker att det räcker med 15 minuter.

2. Forma smeten till bollar och stek i vegetabilisk olja.

3. Lägg ut ett mjukt tacobröd, lägg på en hackad tomat och salladsblad.
Sedan lägger du på falafelbollarna.

4. Lägg slutligen på såsen, vik ihop brödet och ät!

Såsen är mycket enkel:

Värm cirka 1 dl krossade tomater med vitlök i en kastrull och krydda med oregano och chilikrydda.

Måltiden blir lika stor som den på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar