Kategorier

måndag 9 januari 2012

Behåll din stolthet och låt dig inte förnedras!

Kärlek, längtan, krossade hjärtan...

Ja, det vet jag det mesta om vid det här laget.
Eftersom jag är så väldigt erfaren när det gäller just olycklig kärlek har jag lärt mig en del genom årens lopp.

Därför tänkte jag dela med mig av lite tankar och tips angående detta. Nej, det är inga mirakelord som ger dig ett perfekt kärleksliv, men det kan förhoppningsvis få dig att hantera vissa saker.

Låt säga att du har blivit dumpad eller på annat sätt blivit sårad. Du är så olycklig att du inte vet vart du ska ta vägen - du har helt enkelt fått ditt hjärta krossat. Så, vilka tips har jag till dig?

* Det är naturligt att vara ledsen och var gärna det med dina närmaste, men mot folk utifrån behåller du din fasad. Då betraktas du som stark och inte som ett offer!

* Jag vet, det är lockande att behålla din kärlek på exempelvis facebook, men gör du det är risken större att det blir ännu svårare att komma över denne. Ännu värre är det om personen i fråga har en annan partner som han/hon ständigt nämner. Slipper du se detta kommer du må bättre!

* Det är bättre att du bryter kontakten helt med någon du har hopplösa känslor för än att du ständigt velar och därmed får dina mer eller mindre falska förhoppningar att gå upp och ner. Vänner kan ni kanske bli senare, men inte när du fortfarande har känslor kvar. Jag, om någon, vet att det inte är något vidare att ha känslor för någon som är "bara kompis".

* Placera dig aldrig i underläge. Aldrig!
Vilken slags relation det än handlar om måste det ske på bådas vilkor. Finns din käre inte för dig lika mycket som du finns för honom/henne; ställ denne mot väggen (även om det är ett svindlande, supersvårt projekt) eller var tydlig med att du faktiskt också har ett annat liv utöver den personen.
Håll dig helt enkelt på samma nivå som din sötnöt, alternativt på en högre nivå. Visa alltså inte att du bryr dig mer än vad den andre gör!

* Hur svårt och smärtsamt det än må vara måste man ibland ge upp. Det fungerar inte att skicka iväg ett spontant SMS, speciellt inte om du skriver något som "jag saknar dig", eller liknande. Ofta leder det till ökad förnedring. Eller självförnedring snarare. Din lover kommer, om du har riktig otur, uppleva att han/hon har makten - och det är ju den du ska ha!

Det finns mycket, mycket mer!
Har du någon egen tanke; skriv gärna en kommentar.

Jag hoppas att du med osaligt sinne har fått lite att tänka på!

~ Peace ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar