Kategorier

söndag 8 januari 2012

Återupptar mitt novellskrivande

Nu är det dags igen för mig att återuppta mitt novellskrivande efter ett ganska långt uppehåll.

Mitt nya projekt är en novell vid namn "Eldsjälar". Den första versionen påbörjade jag i juli 2010, men ska nu göra om den samt skriva klart den.

"Eldsjälar" är en berättelse som handlar om lesbisk kärlek och äger rum i en liten by långt upp i Norrland. I det lilla samhället Norråker känner alla varandra och därför sprids ryktena som en löpeld.
Men! Om 18-åriga Ida, som berättelsen kretsar kring, håller sin hemlighet för sig själv lär hon nog klara sig utan besvär.
Dock finner hon det betydligt svårare att kontrollera sina känslor när grannhuset får nya sommargäster.

Veronica, den charmiga rödtotten som hyr huset bredvid tillsammans med sina föräldrar, får Idas hjärta att för första gången känna sig komplett.
Till en början är det mest en brinnande längtan för del, men relativt fort förvandlas hennes liv till ett inferno av hemlighetsmakeri, svidande nervositet och svindlande passion...

Det ska bli väldigt spännande att slutföra detta arbete och lär inte hålla berättelsen för mig själv när den är komplett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar