Kategorier

onsdag 7 mars 2012

Tollare folkhögskola

Tjatja bloggen!

Härmed kommer jag ut med en sak:
Unniversitetet är nog inte riktigt min grej. Inte för att jag någonsin pluggat på något unniversitet, men jag känner på mig att jag nog inte skulle klara av att läsa 1000 böcker på en vecka, sitta tyst och lyssna på en massa föreläsningar och skriva tentauppgifter på 25 sidor på tre dagar.

Därför ska jag i stället söka till Tollare folkhögskola i Nacka i Stockholm. Min mosters vän har tydligen gått där och rekommenderade det.
Journalistlinjen där också givetvis, med inriktning på repotage.
Så nu blir det till att författa ihop ett riktigt storslaget personligt brev! ;-)

Åh, i slutet av året på skolan får man åka till ett valfritt land i Europa för att göra repotage!
Fantastiskt, eller hur?
Kommer jag in och allt går som det ska hela året tänker jag åka till Paris. Dit har jag alltid velat åka.
I grundskolan pluggade jag franska och fortsätter nu med det på egen hand - dels för att det är väldigt intressant och dels för att det kommer vara användbart i Frankrike.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar