Kategorier

måndag 13 februari 2012

"Alla eviga singlars sorgedag"

Tjatja bloggen!
Nu var det allt längesen jag skrev i dig. Jag har varit ganska upptagen i andra tankar.

Så, i morgon är det alltså Alla hjärtans dag.
Och vad ska jag säga om det? Förra året "firade" jag ensam med en flaska vin i Grebbestad. I år vet jag fanken inte vad jag ska göra. Inte för att jag vill verka gnällig, men det är inte lätt att tvingas vara ofrivillig singel år efter år, speciellt inte på en dag som den 14 februari.

För att göra det bästa av saken tycker jag att:
* Vi ofrivilliga singlar ska vara starka tillsammans.
* Vi lika gärna kan ägna morgondagen åt våra vänner och familjer.
* Om vi ändå inte kan låta bli att känna oss sorgsna har vi i alla fall en bra ursäkt att skriva smöriga dikter.
* Vi ska försöka tänka på att många, många är i samma situation.


~ Här sitter den eviga singeln som i alla fall försöker att inte tycka synd om sig själv ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar