Kategorier

torsdag 1 december 2011

Gosfixering (min klassiker)

En av alla miljoner saker jag har kommit fram till under de senaste året är att alla människor är i behov av fysisk kontakt. Till och med jag! Det behöver absolut inte vara sexuellt på något sätt, utan bara att känna värmen från någon. Det kan räcka med att bara sitta bredvid någon man tycker om, en kär vän. Bara känna tryggheten av någons närvaro. Jag har vissa teorier;
Teorin är att om man till exempel inte fått den tryggheten tillräckligt mycket, så kan det visa sig på olika sätt.
Ta till exempel barn. Vissa barn slåss, vissa barn klänger lite för mycket på folk. Andra barn kanske gråter, bara för att någon ska krama- och trösta dem. Nu säger jag inte att jag har någon form av bevis på att det faktiskt är så, men det är en intressant tanke.

Jag skulle tro att alla har olika behov när det gäller allt egentligen. I mitt liv har jag fått mycket kärlek, det har inte varit några problem.
Men på dagis brukade jag slå en stackars kille och dra honom i håret, för att han skulle börja gråta, så jag skulle ha en anledning att krama honom, haha.
Jag vet, det är förmodligen ganska vanligt. Men frågan är; hänger det ihop på något sätt med vårt behov av gos?

Slutsats: Alla behöver bli gosade med, både människor och djur. Hur självklart det än låter, så har jag haft svårt att tro det innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar