Kategorier

söndag 23 oktober 2011

Var orealistisk - Släpp in möjligheter!

Balkongen är för mig som korkeken för tjuren Ferdinand - Det bästa stället att tänka på!

Nyss kom jag på en ganska viktig sak:
Jag hatar när folk säger till mig att jag borde vara mer realistisk. MEN! Har ni tänkt på vad det skulle innebära?
- Jo, att jag bara tänker inom vissa ramar och därmed stänger ute allt som är främmande för mig. När jag spinner vidare på ordet "realism" kommer jag fram till mer och mer att man ju faktiskt inte lär sig något om man jämt ska följa samma gamla banor som man alltid gjort.
Låt säga att denna situation skulle uppstå:

Någon: Men ska du verkligen ge dig in på det här? Det är ju jättesvårt!

Jag: Vadå? Varför skulle jag inte klara av att sjunga i ett band när jättemånga andra kan?!

Någon: Men du kommer ju bli så besviken om det inte går bra...

Jag: Och? Hellre besviken än att inte ens försöka.

Någon: Ha inte för höga förväntningar bara...

Jag: Har jag inga förväntningar på något skulle jag aldrig kunna vara glad!

Någon: Kom igen, var lite realistisk; det är väldigt få som lyckas bli rockstjärnor.

Jag: Bla, bla, bla...

Jag tycker så här:
* Försök hellre än att sjåpa dig!
* Ha gärna förväntningar och förhoppningar, det är dem du lever på!
* Visst, man blir ofta besviken, men vad vore livet utan besvikelser?!
* Våga tänka utanför ramarna! Ge dig in på något som är främmande för dig. Oavsett hur det slutar har du i alla fall skaffat dig erfarenhet.
* Well, det finns väl saker som ingen borde testa, men det säger sig självt.
* Tänk om "den där grejen du aldrig testade" skulle ha förändrat ditt liv radikalt till det bättre!
* Slutligen: Glöm inte att vara galen, så länge du är det på ett sunt sätt, med stil ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar