Kategorier

torsdag 1 september 2011

Journalism é grejen!

Käraste blogg!

Jag vet att jag tidigare sagt att jag skulle starta företag inom smyckebranschen & bla, bla. Visst, det vore jättekul, men fatta hur mycket tid & energi det skulle ta!

Nej, i stället ska jag söka till Södertörns högskola & plugga journalism med sociologisk inriktning, som jag har för mig att det hette.
Eftersom folk i allmänhet tycker att jag är bra på att skriva (vilket jag faktiskt håller mig om, otroligt nog), är det absolut något att satsa på.

Jag hoppas på att till att börja med i alla fall få ett jobb som redigerare på en tidning eller något sådant. Drömmen vore att ha typ "Nathalys sida" i någon trevlig tidning där jag skriver om olika livsfrågor, osv. Ungefär som att blogga ;3
Inte något modemagasin eller något, utan en mer "seriös" tidning. OCH! Tjäna pengar på samma gång.

En perfekt framtid ~ Plus att jag numera sjunger i ett band. Awesomeness ~

Just det: Behöver du hjälp med texter av något slag? Redigera/rätta eller något? Jag hjälper gärna till mot en liten slant. Ingen förmögenhet då.
Hör av dig i såna fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar