Kategorier

torsdag 15 september 2011

Inredningsplanering

I dag tänkte jag redogöra lite för hur jag vill ha mitt rum. Eller hur jag vill ha det hemma överhuvudtaget. Just nu bor jag med familjen i en fyrarummare i Farsta.
Avsaknaden av ett charmigt litet hus att bo i själv skaver lite inombords.
Men tills vidare får jag anpassa mig efter de möjligheter som finns här.


En bra början till "lantis-stilen" med en vacker lykta, en gullig liten ask, ett charmigt smyckeskåp, ett sött skissblock och till sist en tavla som min farmor Ebba målat för längesedan.



En av mina favoritägodelar.
Jag köpte denna fina spegel av en kvinna på hantverksmarknaden i mitt koloniområde.
Ramen är gjord av gamla staket och allting är handgjort.
Givetvis hänger min silverslända jag gjorde i skolan på en av krokarna!



Tre bord med lagom mycket patina och med målat kakel. Det är från 70-talet om jag inte missuppfattat det hela.



Att ha kläder på väggen i stället för tavlor är SÅ fancy! Självklart valde jag min finaste klänning från Filippa K (utan att verka snobbig), den passade perfekt på min dörr.

Vad har jag för mål med mitt rum då?
Jo, jag vill:

* Lägga vitt trägolv

* Köpa (eller kanske bygga?) en bokhylla med en dörr gjord av ett spröjsat fönster. Vit, såklart, det fungerar alltid. Jag har blivit ett riktigt fan av vit inredning!

* En fotovägg vore inte fel!
Det vore kul att skriva ut en massa bilder, eventuellt rama in dem och sätta på väggen.

* Sy ett draperi med spets att hänga under skrivbordet så att jag slipper se alla fula sladdar.

* Köpa ett vitt överkast med rosa korsstygn. Riktig tantvarning, men vad gör det?
Det är ju hur gulligt som helst! Dessutom kan ju tanter vara ganska coola ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar