Kategorier

torsdag 11 augusti 2011

Befrielse

När allting stannar upp, bara för en sekund.
När jag känner att det är så här jag vill vara.
Jag kan till och med bara andas en stund,
Känna min inre frid, känna den, bara.

Det går inte att beskriva känslan jag har,
Den inre frustration som nu är borta.
Känslan av en duva, som fri mot solen far,
Är så skön, så välkommen, jag hoppas,
Att det är så här livet ska va’.

De mörka dagar jag haft,
Var ett brott mot livet,
Nu får jag smaka på frihetens saft,
Jag tänker längre inte ens på kniven.

När aspens gröna löv susar i vinden,
När det grönskar i naturen,
Då jag känner efter, men då det inte finns tårar på kinden,
Det enda som finns är känslan att jag genom livet nu blir buren.

Likt videungens knopp som öppnar sig mot världen,
Är jag på väg åt samma håll.
Nu börjar den spännande färden,
mot lummiga trädgårdar, älvor, tomtar och troll.

N.Å 2009

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar