Kategorier

torsdag 11 augusti 2011

Gloria (låttext)

Gloria, min Gloria, varför straffar du dig själv?
Du förnedrar, du kränker, drunknar i sorgsen älv
Varför behandlar du dig ej med respekt?
Snälla älskling inse, att för mig är du perfekt

Jag vet vad som hänt dig, det full förståeligt är
att ingen vill bli lämnad av den ende man har kär
Men du förtjänar inte att kasta bort din tid
på att ständigt gå och sörja, att aldrig finna frid

Gloria, min ängel, världen den är full
av män som förtjänar dig, som ger sig själva för din skull
Du är så mycket bättre än du någonsin kan tro
Din dimma kommer skingras, även du ska bort från grundet ro

Att stå på jorden utan vingar är inte alltid lätt
När kärlekens klockor klingar är det svårt att välja rätt
Gloria, hör på mig, tro nu på mitt ord;
Tänk på oss som älskar dig, vi är många på vår jord

Varför bara ägna tankar åt endast en person?
Som du knappt ens har träffat, som är mer av en illusion

Lägg dig nu på kudden, somna lugnt och sött
Dröm vackra drömmar om den bäste du har mött
En ärlig man som älskar dig för den du faktiskt är
Och sedan när du vaknar står han plötsligt där

Din smärta då du glömmer, då tid och rum för evigt står still...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar